سه شنبه ٠٤ مهر ١٣٩٦


مقالات

پژوهش مدرسه عالی خواهران با همکاری مرکز پژوهشی مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس
اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران، نشست «آشنایی با مرکز پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد و فعالیت‌های این مرکز» را با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عصارزاده؛ رئیس مرکز پژوهشی برگزار کرد. در این نشست که روز سه‌شنبه 31 شهریور 1396 برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عصارزاده ابتدا ضمن گرامیداشت ایام محرم‌الحرام و ایام سوگواری سیدالشهدا علیه‌السلام، برای جمیع مسلمین طلب عنایت و معرفت داشت و در ادامه به تشریح کارها، دستاوردها و نحوه همکاری‌ها پرداخت.

سیدعلی واعظ زاده- مرکز پژوهشی جامعة المصطفی مشهد
میل به پرش از ارتفاع، حرکت با سرعت زیاد، تماشای صحنه‌های دل‌خراش و ترسناک، خودآزاری و دیگرآزاری، انجام بازی‌های خشن در محیط واقعی و مجازی، تن دادن به چالش های خطرناک و در سطوح بالاتر هنجارشکنی‌های اجتماعی و ارتکاب جرائم، همگی نمودهایی از رفتارهایی است که غالباً هیجان‌های منفی در فرد ایجاد می‌کند. از گذشته تاکنون برخی افراد با پایه‌گذاری روش‌ها و شیوه‌های ایجاد هیجان منفی توانسته‌اند در عرصه اجتماع افراد به‌ویژه جوانان را دچار تنش‌های روانی کنند که تعدادی از آنها هنوز هم کمابیش بروز و ظهور دارند که در عصر حاضر با گسترش وسایل ارتباطی و رسانه‌های مجازی، با روش‌های جدید و استفاده از بسترهای نوپدید پا به عرصه گذاشته‌اند. در این یادداشت سعی می کنیم تا با رویکرد روانشناختی، نگاهی گذرا به جزئیات برخی بازی‌های هیجانی داشته باشیم و آثار منفی بلند مدت آنها را بررسی کنیم.

مرکز پژوهشی مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس
مرکز پژوهشی جامعه المصطفی(ص)العالمیه مشهد مقدس به منظور حمایت از آثار و تحقیقات علمی طلاب محترم المصطفی، در نظر دارد یادداشت های پژوهشی ایشان را در سایت مرکز پژوهشی انتشار دهد. محققان و پژوهشگران ارجمند می توانند یادداشت های علمی خود(حداکثر هزار کلمه) را در چهار محور کلی: 1- منویات مقام معظم رهبری، ریاست مکرم المصطفی و مباحث راهبردی روز 2- مطالعات اسلامی و آینده پژوهی 3- گفتگوی ادیان( اسلام، مسیحیت، یهودیت و ...) 4- جریان شناسی فکری و معرفتی جهان اسلام به صورت حضوری یا از طریق کانال تلگرامی به جناب آقای واعظ زاده ارسال فرمایند.

روح الله موحدی - گفت و گوی ادیان
تمرکز این نوشتار بر چالش معرفت شناختی ای است که اختلاف نظر دینی به وجود می آورد: آیا آگاه شدن از ماهیت و میزان اختلاف نظر دینی موجب می شود که اعتقاد قطعی به دیدگاه های دینی یا دیدگاه های صریحاً غیردینی برای ما نامعقول شود؟ در این نوشتار به دو دیدگاه مصالحه گری پرداخته می شود.

رضا اکبری - گفت‌و گوی ادیان
مناسک زیارت با هرچه فاصله گرفتن زمانی از تاریخ صدر اسلام به‌ویژه در جوامع معاصر از مبانی و اصول و اهداف خود نیز دور گردیده و همراه با دیگر پدیده¬ها، اندک‌اندک صورتی دنیایی (سکولار) به خود گرفته است. برای مثال تمایل به جنبه¬ی گردشگری و توریستی و کم¬رنگ شدن جنبه¬ی معنوی، زیارتی و قدسی آن را می‌توان از مصادیق بارز آن دانست. بر این اساس در نوشتار حاضر تلاش می‌شود به مشترکات و تمایزات این دو و اینکه چگونه این پدیده تغییر می‌یابد، تأمل شود.





  چاپ        ارسال به دوست

تفاهم نامه همکاری پژوهشی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی جامعة المصطفی با مرکز اطلاع‌رسانی علوم و فن‌آوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC

با حضور معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیة جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی عباسی و جناب آقای دکتر دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فن‌آوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام،  وبه منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فن‌آوری (RICEST)و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)و بسترسازی برای حضور جامعة المصطفی العالمیة در رتبه‌بندی ISCو در راستای اهداف و مأموریت‌های جامعة المصطفی تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی المصطفی صلی الله علیه و آله با مرکز اطلاع رسانی علوم و فن‌آوری (RICEST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC  منعقد گردید.

به گزارش مرکز پژوهشی جامعه المصطفی مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی  معاون پژوهشی المصطفی در خصوص این تفاهم‌نامه بیان نمود: با توجه به ویژگی‌های خاص این نهاد حوزوی و فعالیت‌های آن در داخل و خارج از کشور لازم است ملاحظات خاص این نهاد از جمله تطبیق شاخص­های رتبه‌بندی رعایت گردد.

آقای دکتر دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فن‌آوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز در این باره می‌گوید: مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی در تمامی علوم از جمله حوزه علوم انسانی و اسلامی، فن‌آوری، پزشکی فعالیت دارد و تا کنون نیز موفق به ثبت بیش از 4 میلیون مدرک به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی و به صورت الکترونیکی شده است.

موضوع تفاهم‌نامه

 ایجاد چارچوب همکاری مشترک میان دو مجموعه در خصوص منابع اطلاعاتی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی و تخصّصی و همچنین بهره‌مندی متقابل، از توانایی‌ها و امکانات یکدیگر.

محورها و زمینه همکاری

نمایه‌سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران المصطفی در پایگاه‌های مرکز و ISC

کمک به تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی المصطفی و تعیین جایگاه المصطفی در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی.

همکاری در جهت معرفی و ورود المصطفی به نظام‌های بین‌المللی رتبه بندی.

چاپ و انتشار نشریات معتبر علمی پژوهشی و علمی ترویجی المصطفی و درون‌داد و پردازش این مجلات در  (ISC)و ایران ژورنال ( نظام نمایه‌سازی مرکز منطقه‌ای ) بر اساس ضوابط.

همکاری و اجرای فعالیت‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک.

فراهم‌سازی و امکان استفاده از سامانه ثبت همایش‌های (ISC) و حمایت در برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های دانش‌افزایی و سمینارهای ملی و بین‌المللی المصطفی.

مساعدت در چاپ و انتشار کتاب‌های علمی المصطفی و کتاب‌های همسو با اهداف سازمانی مرکز و پایگاه و توزیع این آثار جهت ترویج علم بر اساس ضوابط.

استفاده المصطفی از منابع و مدارک علمی الکترونیکی و چاپی موجود در مرکز بر اساس قراردادهای مربوط.

ایجاد دسترسی شعبه‌های المصطفی در سایر کشورها به منابع الکترونیکی موجود در مرکز بر اساس قراردادهای مربوط.

چاپ مجلات علمی المصطفی توسط مرکز بر اساس تفاهم‌نامه مربوط.

 

تهیه گزارش: سید محمود عربی


٠٧:٠٠ - شنبه ٢٥ دی ١٣٩٥    /    شماره : ٨٢٢٦٨    /    تعداد نمایش : ٩٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




کانال ارتباطی

کانال تلگرام مرکز پژوهشي جامعه المصطفي

نشر کتب

تازه های نشر المصطفی

پیوندها

اوقات شرعی



آمار بازدید

 بازدید این صفحه : 7570
 بازدید امروز : 88
 کل بازدید : 44364
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
 زمان بازدید : 0/7657